czwartek, 16 stycznia 2014

Wigilia 2013 (18)

POST ROBOCZY

IN EXTENSO

TRZY MINUTY

Sławomir Mrożek:

"Powtarzam: wielkie mam prawo o tym sądzić,
bo wiele wycierpiałem od pewności,
że życie jest zasłoną,
na której jest wymalowane
coś głupiego."

(Dziennik 1962 - 1969 ; 26 lipca 1969)

(pod wrażeniem wiadomości o śmierci Gombrowicza)

Pro domo sua

Odchodziłem  jakby zawiedziony.
Nagle - poczułem jak rękę na ramieniu nakaz;
wracaj!
Wtedy przypomniał się duży aparat i cel wędrówki;
podwójna próba - obiektywu oraz nowej karty -
o zupełnie  nowych właściwościach.
Wróciłem na ławeczkę, zdjąłem kurtkę i rozglądałem się...

                                                      MROŻEK
                                                   

                                                      0121                                    12:46...
                                                   

                                                     0123
                                                 


                                         0126                                                                 12:46
                                       
                                        0127
                                     

                                        0129
"Czekałem..." - teraz to oczywiste,
lecz w tamtym realu wertowałem
wielki tom Mrożka, to znów
założyłem kurtkę - (słonecznie, ale..).
ten fakt, że Biblioteka zamknięta
dawał więcej: relaks...
                                     

                                        0131                                                              
Bardzo fajnie informować..;
chwilkę już rozmawiamy, ale...
                                       
                                         0132                                                                 12:47

                                                      0133
...nie mam jeszcze zgody na ujęcia...
Słońce ośmiela: ideal!
                                                   


                                                     0136                                     12:48
Sławomir Mrożek:

"Co do mnie, pisałem jak pisałem,
bo chciałem być literatem,
więc pisałem.
A pisało mi się tak,
jak to wynikało z mojego
uwarunkowania."

(Dziennik 1962 - 1969 ; 24 grudnia 1967 - niedziela)

                                     



Copyright © 2013 Pascal Alter Kielce.  All rights reserved.
                                                 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz