środa, 11 stycznia 2012

Cień dnia

Cień dnia





..ach Panie Prezydencie, znów tu jestem..
Chwilę zaglądam przez drzwi - jakbym się meldował.
..ale spokojnie, ja nie do PiS - patrzę tu właśnie
bo w styczniu 1996 tutaj w tych biurach zaczęła się
moja story.. w najgorszym wydaniu.
Lokalnym
Genius loci - powtarzam spokojnie już któryś raz jak
tu zacząłem bywać.
Fakt.

Cień dnia







Wreszcie wdrapałem się na VIII piętro.
(wind unikam jak mogę; jęczące staruszki..43 lata!..lata.. - powtarzam spokojnie)
Widoki wspaniałe; dokładnie tak to widzę.
Na szczęście reklama z frontonu; 
..pracuj.pl
..możesz marzyć o idealnej pracy..
..albo ją znależć..
tutaj nie sięga.
Niezła ściema - 
ale tutaj nie sięga;
.. PiS nie pozwolił się zaciemnić 
- chwilę nad tym faktem medytuję.
Jak też nad piękną choinką w holu.
(widziałem akurat, jak ją stroili wtedy, wtedy - przed Świętami)
Dzień od rana wyjątkowo trudny.
W dodatku pada deszcz - jakże to możliwe?
..a jednak; fakt.

Cień dnia






Nareszcie jestem.
Patrze z respektem na ponure gmaszysko Nidy.
Już ponad czterdzieści lat tu sterczy, lecz coraz gorzej mi się kojarzy.
Moje życie-bycie "udane, a nie udawane.." coraz mocniej mnie tu splata.
To fakt; ponad czterdzieści lat już; coraz mocniej.
Boa.

niedziela, 8 stycznia 2012

Nana Mouskouri - Schubert: Schwanengesang D957 №4 (Ständchen/Serenade) (...


Cytuję;


Zapisano na Twojej playliście.

Przesłane przez mnemonyxx dnia 8 gru 2008
Text: Ludwig Rellstab
Setting: Franz Schubert

Leise flehen meine Lieder
Durch die Nacht zu dir;
In den stillen Hain hernieder,
Liebchen, komm zu mir!

Flüsternd schlanke Wipfel rauschen
In des Mondes Licht;
Des Verräters feindlich Lauschen
Fürchte, Holde, nicht.

Hörst die Nachtigallen schlagen?
Ach! sie flehen dich,
Mit der Töne süßen Klagen
Flehen sie für mich.

Sie verstehn des Busens Sehnen,
Kennen Liebesschmerz,
Rühren mit den Silbertönen
Jedes weiche Herz.

Laß auch dir die Brust bewegen,
Liebchen, höre mich!
Bebend harr' ich dir entgegen!
Komm, beglücke mich!

Some translations:
http://www.recmusic.org/lieder/get_text.html?TextId=13393
Kategoria:
Muzyka
Tagi:
schubert schwanengesang d957 number four ständchen serenade nana mouskouri vάνα μούσχουρη
Licencja:
Standardowa licencja YouTube
..
..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz