wtorek, 30 października 2012

Pułapka

Szachy. Patrzę teraz i podziwiam: Bobby Fischer miał wtedy 14 lat!
Pamiętam dość tamte dni: kończyłem podstawówkę Nr 3 w tych
Kielcach...w każdym roku szkolnym opuszczałem po 120 albo więcej, albo
trochę mniej dni zajęć...w szkole znienawidzonej od samego
początku...jako takiej...może z powodu pierwszych czterech klas u
Nazaretanek na Słowackiego? W kaźdym razie dobrnąłem jakoś prawie
cało: siedzę w zapchanej klasie...przy oknie...za plecami i z lewej
strony...tuż obok mam tory PKP...co trochę jadą pociągi na
stację...tam jest świetlica dla podróżnych...moja szkoła
szachowa...nauczyłem się kibicując. Wreszcie grać zacząłem różnie!
Teraz wiem: intuicja...w siódmej klasie, żarty skończyły się...potem
szachy okazjami...aż do 1973 jak fala do 1981...kiedy pojąłem o co
chodzi w szachach naprawdę...lecz wcześniej pojawiał się ten CIEŃ z
prawej strony...i wodził moją ręką. Wpadałem w trans...z beznadziejnej
pozycji wydobywał...lecz przecież dzięki błędom Tamtego-ja...tego
dnia, gdy Bobby rozgrywał swoją partię...ja-też, ja-też..! - jestem
pewien, lecz cóź: tak się gra w szachy, jak pozwala...TAMTEN-ja. Fakt

--
Wysłane z mojego urządzenia przenośnego

Minęło kilka godzin.
To było 17 pazdziernika 1956 ;
..byłem w siódmej klasie
podstawówki ...
widzę Tamtego-ja na stacji PKP
w Kielcach czy to było naprawdę?
..
Trochę się jednak pomyliłem.
Bobby Fischer miał wtedy 13 lat!;
..
..dokładnie tyle samo co ja..
..ponieważ byliśmy blizniakami astralnymi;
..co do roku, miesiąca i daty..
..jak był z godzinami? - nie wiem..
..lecz porównać; Kielce, 9 marca 1943 (!)
...i..
Piękna partia - najpiękniejsza.
Wielkie dzięki Bobby !

The Game of the Century usually refers to a chess game played betweenDonald Byrne and 13-year-old Bobby Fischer in the Rosenwald Memorial Tournament in New York City on October 17, 1956, which Fischer won. It was nicknamed "The Game of the Century" by Hans Kmoch in Chess Review. Kmoch wrote, "The following game, a stunning masterpiece ofcombination play performed by a boy of 13 against a formidable opponent, matches the finest on record in the history of chess prodigies."[1]

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Game_of_the_Century_(chess)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz