czwartek, 15 listopada 2012

Pułapka

Komórka. Od kilku godzin, co trochę sięgam...!.... SMS-y, nawet
rozmowy. Kwadrans lektury i znów...! Wreszcie łapię się na tym
absurdzie - i zamiast wyłączyć - znów z nią urzęduję - teraz na blogu!
Problemy nie tylko z komórką biorą się z iluzji Tamtego-ja
wirtualnego, że kontakty, że emocje, że poczucie lojalności etc. - i
co tam jeszcze...mają prawo mnie Tego-ja realnego
...absorbować...rozkojarzać wręcz inwigilować! Prawda jest
brutalna:nikt tego nie potrzebuje...jedynie operator...i
Tamten-ja...wirtualny, który mi sprawia tylko kłopoty... Dwa dni
minęły od telefonu pani D. - z Nidy- gdzie mnie wzywa, bo nowe
kierownictwo Biura Rejonu odkryło jakieś "nieścisłości" w mojej
sprawie. Faktycznie analizowali akta uważnie jak tam byłem 1
pazdziernika - więc cały wrzesień. (ktoś powiedział mi w zaufaniu, że
moja teczka jest...) więc miła rozmowa z panią D. - i...czegoś
szukałem i nieopacznie w książce niemieckiej była ta kartka na posiłki
przed chwilą schowana...nomen-omen Unterm Rad Hessego:od słowa do
słowa i powiedziałem, że znam niemiecki, a nawet dobrze..!
Wymieniliśmy telefony - cóź...teraz musiałem się tłumaczyć, że
choruję- niech mnie wezwią...- co dalej? Kłopoty, to moja specjalność
- powtarzam spokojnie...czyjeś trafne określenie. Komórka! Z.na
przykład swoją ma ciągle wyłączoną... Włącza jak coś
potrzebuje...wtedy też oddzwania..."albo nie"...- czasem nawet mnie.

--
Gesendet von meinem Mobilgerät

Kilka godzin potem.
...
Proste pytanie przesłałem SMS - em pani D.;
Dz.dobry, ale o jaką "nieścisłość" chodzi
w mojej sprawie?
..
Minęło prawie półtorej godziny; komórka milczy.
Zatem komórka może mieć znaczenie - jeśli
jest ostrożnie używana.
..
Kilka godzin  spędziłem w lepszym towarzystwie:
z Platonem...jest kilka momentów w największym dialogu
niepokojących.
Platon odgadł "demokrację" - do końca.
Jak to jest możliwe?
Na przykład jego teza:
..że typ demokratyczny, kształtuje się dzięki przewadze
jaką osiągają niskie namiętności.
..
Demokracja rodzi się z zamętu i żeruje na zamęcie..
Wszelka duchowość - upada.
Konkluduje Platon; zatem - wszystko chwieje się coraz bardziej.
(Platon Państwo Księga VIII )
Dlaczego Platona kojarzę z komórką, tv itp..
To oczywiste - mówił o tym.
Prawdopodobnie jednak wiedział o tym Protagoras..
..potem Sokrates..
Nie ma przypadków.
Morficzne Pola.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz